Previous Page  22 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 22 / 60 Next Page
Page Background

|

Prosinec 2016

Zpravodaj Město Velká Bíteš

www.velkabites.cz

|

www.bitessko.com

22

V koncertu G dur pro čtvery housle G. P. Telemanna se nám konečně představili všichni

houslisté pohromadě a výsledkem byl bohatý zvuk a dokonalá souhra. Tři tria pro troje

housle B. Bartóka jsou psána ve stylu neoklasicismu a druhá věta svojí výstavbou čás-

tečně připomíná barokní styl. Zato v rychlé třetí větě byly jasně slyšet prvky maďarského

folklóru. První polovina koncertu byla zakončena cyklem Drobnosti op. 75a A. Dvořáka

v úpravě pro dvoje housle a violu.

Po přestávce jsme se ještě naposled vrátili do období baroka prostřednictvímKoncertu D dur

pro čtvery housle G. P. Telemanna. Tato skladba by se dala označit za dokonalý příklad slohové

čistoty. Umělcům se podařilo vytvořit křišťálově kompaktní zvuk, hlavní témata se hladce pro-

línala mezi jednotlivými hráči a celkově tvořila jedinečný harmonický celek. Na závěr jsme

se zaposlouchali do tónů Mozartovy Kouzelné flétny, jejíž nejznámější árie byly upraveny pro

čtvery housle až v roce 2012. Skladba má devět částí a milovníci Mozartových oper si jistě

přišli na své. Díky neutuchajícímu potlesku jsme se dočkali ještě dvou krátkých přídavků.

V průběhu koncertu se postupně vystřídali všichni žáci Františka Novotného a myslím,

že na ně pan profesor může být právem hrdý. Největší dík však přesto patří jemu. Jak jste

si jistě všimli, kromě toho, že tento pořad vymyslel a připravil, tak za celý večer neopustil

pódium a zvuk jeho houslí vévodil každé skladbě, což si rozhodně zaslouží obdiv.

Přeji všem návštěvníkům Bítešského hudebního půlkruhu krásný předvánoční čas a tě-

ším se na viděnou na dalším prosincovém koncertu nebo třeba na zájezdu do Vídeňské

státní opery.

Marika Kašparová

„Pod vládou smyčců“. | Foto: Otto Hasoň