|
Únor 2016
Zpravodaj Město Velká Bíteš
www.velkabites.cz | www.bitessko.com
26
Český svaz včelařů – Velká Bíteš, Včelařství Janšta, Domov bez zámku Velká Bíteš,
Ing. Milan Vlček, Jakub Pustina, Jiří Rauš – Restaurace U RAUŠŮ, Moravský rybářský
svaz Velká Bíteš, MO TOP 09, TJ Spartak Velká Bíteš, Tomáš Jelínek, Eva Chytková,
MUDr. Svatopluk Horek, Mgr. Anna Kopáčková.
Nemalé díky patří květinářství Haně Drlíčkové za krásnou květinovou výzdobu sálu,
svatebnímu salónu INA za zapůjčení plesových šatů, firmě Alois Špaček, Milanu Velebovi
a Milanu Vodičkovi za kvalitní zvučení a osvětlení plesu.
Už nyní Vás zveme na V. ročník PLESU MĚSTA VELKÉ BÍTEŠE, který se uskuteční
21. ledna 2017
.
Informační centrum a Klub kultury
VIOLONCELLOVÝ RECITÁL
Nový rok jsme zahájili v Bítešském
hudebním půlkruhu 5. ledna 2016 vio-
loncellovým recitálem. Všichni zúčast-
nění (a nebylo jich málo) mi jistě dají za
pravdu, že se koncert mimořádně povedl.
Představil se nám mladý violoncellista
Robert Kružík za klavírního doprovodu
Stanislava Bogunii.
Robert Kružík je studentem pražské
HAMU a kromě hry na violoncello se
věnuje také dirigování. Pro své vystou-
pení ve Velké Bíteši zvolili oba umělci
velmi zajímavý program. Na úvod za-
zněla skladba A. Dvořáka Klid lesa.
Je pátou částí cyklu pro čtyřruční klavír
Ze Šumavy a skladatel ji později přepra-
coval též pro violoncello a klavír. Od prvních tónů této drobné programní skladby jsme
se přenesli s hráči do krásné šumavské přírody a společně zachytili kouzlo okamžiku.
Sonáta pro violoncello a klavír C. Debussyho je psaná v klasické sonátové formě, ale již
s novou impresionistickou výrazovostí. Debussy ji věnoval památce F. Couperina. Je plná
zvukových zvláštností a nepravidelných rytmů. Mě osobně velmi zaujala téměř neznámá
skladba španělského skladatele G. Cassada Lamento de Boabdil. Byla psána na počest
odchodu posledního maurského sultána z Granady. Jde o interpretačně velmi náročné dílo
plné orientálních prvků. Oceňuji zejména pochopení charakteru a výrazu skladby, což si
u teprve 26letého violoncellisty zaslouží obdiv. Variace na téma „Don Giovanni“ F. Dan-
ziho byly milým odlehčením na závěr první poloviny koncertu.
Druhá část byla zahájena Sonátou pro violoncello a klavír č. 1 op. 38 J. Brahmse.
V tomto rozsáhlém díle předvedli oba umělci vynikající techniku, smysl pro souhru a práci
Violoncellista Robert Kružík za klavírního doprovodu Stanislava
Bogunii v sále KD. | Foto: Otto Hasoň